Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

Ανάπτυξη στη «βαριά βιομηχανία», με απλήρωτους εργαζόμενους.


             Στιγμιότυπο από παλαιότερη κινητοποίηση ξενοδοχοϋπαλλήλων στην Αθήνα.

της Αφροδίτης Τζιαντζή

Κυριολεξία και όχι σχήμα λόγου θα συνιστά σε λίγο η έκφραση «εργασιακός μεσαίωνας», για να περιγραφούν τα όσα βιώνουν οι εργαζόμενοι στην τουριστική βιομηχανία, με την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία να μην είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου.

Η τελευταία θλιβερή είδηση από τον χώρο των ξενοδοχείων έρχεται από την Κέρκυρα, όπου -σύμφωνα με την καταγγελία του τοπικού Συνδέσμου Ξενοδοχοϋπαλλήλων- απλήρωτος εργαζόμενος ξυλοκοπήθηκε από τον πρώην εργοδότη του στις 30 Ιουλίου, όταν πήγε να διεκδικήσει τα δεδουλευμένα του.

«Το θράσος της εργοδοσίας έχει πλέον ξεπεράσει κάθε όριο. Κάποτε έβαζαν “μπράβους”, για να διεκπεραιώσουν τέτοιου είδους υποθέσεις. Τώρα δεν χαρίζουν σε κανέναν την ικανοποίηση που νιώθουν, όταν κλέβουν τον κόπο των εργαζομένων, πληρώνοντας όσα θέλουν, όποτε και αν θέλουν, απειλούν, εκβιάζουν, τρομοκρατούν ...
και τελικά ξυλοφορτώνουν», σημειώνει η ανακοίνωση του σωματείου, που καλεί σε 24ωρη απεργία στις 11 Αυγούστου.

Καταγγελία

Το χρονικό της επίθεσης, που καταγγέλλει ότι δέχτηκε, διηγείται στην «Εφ.Συν.» ο 46χρονος ξενοδοχοϋπάλληλος Ανδρέας Νικόλα, που νοσηλεύεται με τραύματα στο κεφάλι στο Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας: «Πήγα την περασμένη Πέμπτη στο γραφείο τού πρώην εργοδότη μου, Αργύρη Γιώτα, στο νέο ξενοδοχείο που διαχειρίζεται, να ζητήσω τα χρήματά μου. Ηταν η έκτη φορά που πήγαινα από το Πάσχα, κάνοντας 40 χιλιόμετρα. Κάθε φορά με έδιωχνε με δικαιολογίες ότι θα βάλει αργότερα χρήματα. Ομως δεν το έκανε. Συνολικά μου οφείλει 1.247 ευρώ, ένα μηνιάτικο και μισό δώρο. Αυτή τη φορά είπε “δεν υπάρχει φράγκο, ξέχασέ το”. Απάντησα ότι δεν χαρίζω τον ιδρώτα μου. Είπε να μη σηκώνω τη φωνή, με έσπρωξε, με γρονθοκόπησε και έφυγε. Εκανα ράμματα, μέχρι σήμερα ζαλίζομαι και δεν μπορώ να φάω».

Ο εργαζόμενος δήλωσε ότι θα καταθέσει μήνυση κατά του Αργύρη Γιώτα, ο οποίος από την πλευρά του υποστηρίζει ότι βρέθηκε σε άμυνα: «Ηρθε στο γραφείο μου απρόσκλητος. Μου έριξε τα πράγματα στο γραφείο. Πήγα να τον αποφύγω. Με έπιασε από τη γραβάτα και τον έσπρωξα», δηλώνει στην «Εφ.Συν». «Κι εμένα μου χρωστάνε, δεν μπήκα όμως σε κανένα ξένο γραφείο να τα κάνω λαμπόγυαλο», μας είπε, προσθέτοντας ότι θα καταθέσει και ο ίδιος μήνυση. Το περιστατικό πάντως συνέβη πίσω από κλειστές πόρτες, χωρίς αυτόπτες μάρτυρες να επιβεβαιώσουν ή να διαψεύσουν τη μία ή την άλλη εκδοχή.
Πηγή: www.efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...